44-160 Rudno | Szkolna 9
tel. 32 230 34 60 | zsprudno@sprudno.edu.pl

Witamy na stronie internetowej naszej placówki!

Sukcesy i osiągnięcia

  • Konkursy
  • Sport
  • Nowoczesna szkoła

  • Dziennik elektroniczny
  • Aktualności

    • Olimpiada gier i zabaw

      W dniu 15.04.2024 r. w Kleszczowie odbyła się Olimpiada gier i zabaw klasa I-III. Naszą szkołę reprezentowali: Hanna Kucza, Alicja Biskupek, Alan Grajlich, Paweł Cieślik, Oliwier Chmurczyk, Natalia Dymarek, Milena Bohm, Sviatoslav Tkach, Magdalena Kucza, Hlieb Raznatovskyi. Nasza drużyna zajęła IV miejsce.

    • Dzień Integracji

      W dniu 5 kwietnia w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Integracji. Uczniowie pracowali w grupach, poznając specyfikę funkcjonowania osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, ruchu oraz osób w spektrum autyzmu. Każdy miał okazję podzielenia się własnymi doświadczeniami, wiedzą, a także spróbowania jak to jest poruszać się z laską dla niewidomych, napędzać wózek aktywny siłą własnych rąk oraz słyszeć słabiej dzięki słuchawkom wyciszającym.
      Dzieci były aktywne i zaangażowane, a przyswojona praktycznie wiedza z pewnością zostanie z nimi na długo.

      Zdjęcia z Dnia Integracji znajdują się na stronie ZSP w Rudnie w zakładce galeria: szkoła

    • Wyniki konkursu plastycznego pod tytułem „Kawalerowie Orderu Uśmiechu”

      I miejsce 

      Sara Sigmundczyk klasa I (Maja Jeżowska)

      II miejsce 

      Dagmara Urbanek klasa II (Astrid Lindgren)

      III miejsce 

      Milena Böhm klasa II (Jurek Owsiak)


      Zwycięzcom gratulujemy!

      Dziękujemy wszystkim za udział!

    • Podziękowanie

    • 2 kwietnia Światowy Dzień Autyzmu

      2 kwietnia

      Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

       

      Fragment artykułu zamieszczonego na stronie www.niebieskieigrzyska.pl

      Organizacja Narodów Zjednoczonych uznała autyzm, obok takich chorób jak nowotwory, cukrzyca i AIDS, za jeden z najpoważniejszych cywilizacyjnych problemów zdrowotnych. Według amerykańskich danych statystycznych już 1 na 54 dzieci rodzi się zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zaburzenie ze spektrum autyzmu diagnozuje się cztery razy częściej u chłopców niż u dziewczynek.  Autyzm jest jednym z najczęściej diagnozowanych i jednym z najpoważniejszych zaburzeń rozwojowych. Na przestrzeni ostatnich lat możemy zaobserwować znaczny wzrost liczby dzieci z autyzmem.

      Co to jest autyzm?

      Autyzm od samego początku definiowano przez symptomy. Osiowymi objawami są nieprawidłowości w obrębie komunikacji społecznej oraz występowanie ograniczonych, powtarzających się wzorców zachowań, zainteresowań i form aktywności. U niektórych dzieci objawy te widoczne są od chwili urodzenia, inne rozwijają się prawidłowo nawet do około trzeciego roku życia, po czym następuje regres. Rozwój fizyczny dzieci z autyzmem bardzo często przebiega prawidłowo, zaczynają one siadać i chodzić we właściwym czasie. Dopiero w późniejszym okresie życia mogą się uwidaczniać pewne dysfunkcje w tym zakresie (na przykład zaburzona koordynacja ruchowa). Z kolei rozwój intelektualny jest zazwyczaj bardzo nieharmonijny. Najczęściej lepiej rozwijają się umiejętności oparte na percepcji wzrokowej, takie jak układanie puzzli czy zapamiętywanie rozkładu przedmiotów w pomieszczeniu. Niestety takie „wyspowe” zdolności zazwyczaj nie mają wpływu na poprawę ogólnego poziomu funkcjonowania. Autyzm stosunkowo często jest sprzężony z niepełnosprawnością intelektualną. Obraz autyzmu jest bardzo zróżnicowany. Oznacza to, że nie wszystkie zachowania muszą występować u każdej osoby dotkniętej tym zaburzeniem. Również stopień nasilenia objawów może być rożny

       

       

      Zachowania wskazujące na autyzm – objawy autyzmu

      Do objawów, które zdecydowanie powinny zaniepokoić rodziców i opiekunów, należą:

      • brak kontaktu wzrokowego,
      • brak reakcji na imię,
      • brak umiejętności zabawy,
      • brak dążenia do nawiązywania relacji z dorosłymi i rówieśnikami,
      • trudności w okazywaniu emocji,
      • bardzo słabe rozumienie poleceń,
      • brak lub nieprawidłowy rozwój mowy,
      • manieryzmy ruchowe,
      • specyficzne zainteresowania,
      • trudności w akceptowaniu zmian,
      • występowanie zachowań agresywnych i autoagresywnych.

       

       

      Więcej informacji związanych z w/w tematem można znaleźć na stronie www.niebieskieigrzyska.pl w materiałach ogólnodostępnych Fundacji Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka.

    • Wielkanoc tuż tuż

    • Apel z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego

      Apel z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego.
      W Wielką Środę nasi uczniowie uczestniczyli w przedświątecznym spotkaniu. Zobaczyliśmy prezentację o wielkich wydarzeniach związanych z Triduum Paschalnym i Niedzielą Zmartwychwstania. Rozmawialiśmy o zwyczajach i tradycjach związanych z Wielkanocą.
      Zaśpiewaliśmy piosenki i pieśni wielkanocne z radosnym Alleluja!!!
      Samorząd szkolny złożył wszystkim piękne życzenia świąteczne. Po spotkaniu w szkole odbyło się tradycyjne szukanie czekoladowych jajeczek.
      Przy pięknej pogodzie udało się wszystkie odnaleźć.

    • Życzenia Wielkanocne

    Skip to content